Hanwha Life Esports credits LCK Cup win to teamwork and champion knowledge

Hanwha Life Esports, who secured victory over League of Legends powerhouse Gen.G in the LoL Champions Korea Cup finals on Sunday, credited their success to strategic team play and a deep understanding of each champion’s weaknesses. 2025-02-26

한화생명e스포츠, 더 플라자와 e스포츠 호캉스 패키지 출시

한화생명e스포츠가 한화호텔앤드리조트 더 플라자와 협업한 ‘와이낫 슈퍼다이브 위드 HLE(WHY NOT?! Super Dive with HLE)’ 패키지를 출시했다고 밝혔다. 2024-02-06

한화생명e스포츠, 신규 슬로건 ‘와이낫’ 공개

한화생명e스포츠(Hanwha Life Esports)가 2024 신규 시즌을 맞아 6일 오후 5시 광명 아이벡스(IVEX) 스튜디오에서 ‘2024 HLE FAN FEST(이하 팬페스트)’를 진행했다. 이날 현장에서 팬들과 만남의 시간을 가진 한화생명e스포츠는 신규 마케팅 슬로건 ‘WHY NOT?!’과 신규 공식 유니폼을 공개했다. 2024-01-08

한화생명, 국내 최초 MZ세대 맞춤형 ‘LIFEPLUS HLE 저축보험’ 출시

한화생명e스포츠(HLE)를 운영하고 있는 한화생명이 국내 최초로 저축보험 상품과 e스포츠를 결합한 ‘LIFEPLUS HLE 저축보험’ 상품을 15일 출시한다. 최근 e스포츠 산업은 세계적으로 성장을 거듭하고 있다. 특히 전 세계에서 가장 인기 있는 e스포츠 대회로 꼽히는 ‘리그 오브 레전드 월드 챔피언십’이 한국에서 개최되고, 한국팀이 이 대회에서 우승하며 사회적으로 큰 주목을 받았다. 2024-01-05

한화생명e스포츠, 2023 시즌 슬로건 'SUPER DIVE' 공개

한화생명e스포츠(Hanwha Life Esports)는 8일(일) 새 시즌을 앞두고 팬들과 만남의 시간을 가진 ‘2023 HLE FAN FEST(팬페스트)’에서 우승을 향한 의지를 공유하고 신규 마케팅 슬로건 ‘SUPER DIVE(슈퍼 다이브)’와 새로운 유니폼 3종을 발표했다. 새로운 슬로건으로 선정된 '슈퍼 다이브'는 ‘리그오브레전드(LoL)’에서 게임 내 분위기 반전이나 승리를 위해 큰 리스크를 감수하고 적진으로 뛰어드는 플레이를 지칭하는 단어인 ‘다이브’에서 영감을 받았다. 2023-01-08

한화생명e스포츠, 중고생 참가하는 '한화생명 LoL 점령전' 개최

한화생명e스포츠가 e스포츠 산업의 활성화와 새로운 아마추어 e스포츠 문화 창출을 위해 '리그 오브 레전드'(LoL) 아마추어 대회를 개최한다고 22일 전했다. '한화생명 LoL 점령전'이라는 명칭으로 열리는 이번 대회는 LoL을 즐기는 만 12세 이상의 대한민국 중고등학생(프로 선수 제외)이라면 누구나 참여할 수 있다. 2022-12-22

한화생명e스포츠, 'HLE 오렌지 멤버십' 론칭…상시 할인 혜택 제공

‘HLE 오렌지 멤버십’이 공개됐다. ‘HLE 오렌지 멤버십’이라는 명칭으로 출시되는 이번 상품은 ‘HLE 오렌지 멤버십’과 ‘HLE 오렌지 멤버십 플러스’ 등 2가지 타입으로 구성됐다. 한화생명e스포츠는 HLE 공식 온라인샵 이용시, ‘HLE 오렌지 멤버십’에 가입한 이들에게 5%, ‘HLE 오렌지 멤버십 플러스’ 가입자들에게 10%의 상시 할인 혜택을 제공할 계획이다. 2022-12-15

Hanwha Life Esports Launches Campaign to Have Esports Recognized as Sports

The League of Legends team ​Hanwha Life Esports, ​formerly known as ROX Tigers, has launched a public campaign that aims to raise awareness for esports as a legitimate sport. The team released a video trailer for the campaign called Beautiful Game. ​​The simple video depicts a day in the life of the team as the players wake up, practice and rest up for the next day. It is a very different take on videos that try to play up the spectacle of esports and shows a more mundane and realistic look at player life. ​According to Cybersport, people are being encouraged to share the video and Hanwha Life Esports is offering rewards like replica uniforms and gaming peripherals such as mouse pads to participants. Also as part of the Beautiful Game, Hanwha Life Esports is going to launch social awareness campaigns that promote and encourage a healthy, sustainable lifestyle for Korean teenagers who enjoy gaming. 2018-04-30

Hanwha Life Forms Esports Division After Acquiring LCK Team ROX Tigers

- Professional League of Legends team ROX Tigers has been acquired by Korean insurance company Hanwha Life. - The team will be renamed Hanwha Life Esports, while remaining esports rosters will play under the new banner of ROX Gaming. - Hanwha Life originally signed on as sponsor of ROX in January 2018. - In its announcement, ROX Tigers cited limited management support on account of “the limitation of being a small club team.” - The Korean professional League of Legends Database-Link-e1521645463907 team ROX Tigers has announced its acquisition by insurance company Hanwha Life. While the team will continue to compete in the LoL Champions Korea (LCK) competition as Hanwha Life Esports, its previous owner will operate as ROX Gaming, retaining other teams ROX Dragons (TEKKEN) and ROX Armada (Vainglory Database-Link-e1521645463907). Hanwha Life—founded in 1946 as Korea’s first life insurance company—signed on as a sponsor for ROX Tigers in January of this year. ROX Gaming’s other curr 2018-04-16